Jestem saksofonistą i nauczycielem gry na saksofonie. Doświadczenia wynikające z drogi, którą przeszedłem, najpierw ucznia, później nauczyciela, towarzyszące im sukcesy i porażki, skłoniły mnie do postawienia wielu pytań:

Czy można uatrakcyjnić trudne początki nauki gry na saksofonie?

Czy można połączyć naukę gry z nauką teorii muzyki?

Czy można poświęcić więcej czasu najważniejszym aspektom gry, nie zniechęcając ucznia?

„Jak ugryźć saksofon?” ma odpowiedzieć twierdząco na te pytania w możliwie najprostszy sposób.

Kolejne pytanie, bardzo często pojawiające się przed rozpoczęciem nauki brzmi:

„Klasyka, czy rozrywka”?

Moja odpowiedź: „muzyka”.

Technika klasyczna wymaga dużej kontroli instrumentu, dbałości o najdrobniejsze szczegóły, poruszania się w określonych ramach.
Nikt tego nie lubi! Muzyka z natury, jak każda sztuka powinna być wolna, i tak w istocie jest, bo:

Czy można grać brzydkim dźwiękiem?

Można. Czasem trzeba.

Czy można grać nierówno?

Można. Czasem trzeba.

Czy można grać bez nut?

Można. Czasem trzeba.

Jeśli nauczysz się kontrolować instrument, w przyszłości będziesz grał tak, jak Ty będziesz tego chciał.

Podręcznik składa się z tematów, w których przedstawiane są jasno określone cele, oraz procesy, dzięki którym osiągnięcie ich będzie możliwe. Ich realizacja płynnie przygotuje Cię do kolejnych zagadnień praktycznych i teoretycznych. Zdobywane umiejętności stają się bazą kolejnych, co sprawia, że nie pomijamy ważnych kroków rozwojowych.

Najważniejszym celem podręcznika jest określenie etapów rozwojowych saksofonisty i dostarczenie narzędzi do osiągania celów.

Poznanie elementów składowych techniki gry i teorii muzyki, pozwoli na ich dalszy, świadomy rozwój bez lęków i frustracji.